Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Multifunkční kulturní centrum "Creative City" Brno
Mazurová, Lenka ; Schnapková, Radka (oponent) ; Vojtová, Lea (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je rekonstrukce bývalé káznice na ulici Soudní v Brně. Stávající objekt je historická budova z 18. století s kaplí. Na tuto část navazuje přístavba, která uzavírá blok z ulice Bratislavská. Káznice má čtvercový půdorys se dvěma vnitřními dvory a jedním mezi káznicí a přístavbu. Návrh zahrnuje nové využiti stávajících prostorů s rozšířením o nové nástavby na původním objektu káznice, odstranění přístavby z ulice Cejl a dostavbu nové budovy ve vzniklém novém předprostoru. Na původní objekt je přistavena z ulice Soudní dvoupodlažní nástavba, zbylé trakty jsou jednopodlažní. Nová administrativní budova je propojena můstkem s původním objektem. Hlavní náplní nově vznikajícího kreativního centra jsou prostory pro umělce, výtvarníky, architekty, alternativní divadelníky, vydavetelství časopisu, začínající podnikatele a další funkce související s tímto provozem. Dalšími funkcemi je bydlení stálé a přechodné, ateliér pro veřejnost a kulinářský institut.
Jaroslavice – sídlo v krajině
Dräxlerová, Laura ; Ryšavá, Hana (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Projekt kultúrneho hubu Jaroslavice vychádza z bohatej histórie tejto malej pohraničnej obce. Cieľom projektu je prispieť k zlepšeniu situácie v regióne pripojením na kultúrnu sieť a koordinovaním kreatívnych projektov v tejto oblasti. Zameriava sa na prilákanie zahraničných a českých umelcov a oboznamovanie lokálnej komunity s ich prácou. Na dennej báze tiež spolupracuje s umeleckými školami. Poskytuje množtvo workshopov a kurzov pre domácich. Zameriava sa najmä na mladšiu generáciu a snaží sa podporiť budovanie jej vzťahu ku kultúre a kreativite. Najzaujímavejšou časťou stavby je „Laboratórium svetla“. Je zostavené z 8 rôzmych svetelných situácií, na ktorých si môžu umelci trénovať svoje zručnosti alebo sa inšpirovať k tvorbe.
MĚSTSKÝ DŮM NA NÁBŘEŽÍ V PŘEROVĚ
Nedecký, Matúš ; Ruller, Ivan (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Cielom bolo ponuknut umelcom priestor na tvorbu, kde by sa mohli inspirovat a realizovat.
Já v možnostech
Lukešová, Eva ; Klodová, Lenka (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Má bakalářská práce „ Já v možnostech“ je založená na několikanásobné proměně, kterou vytvářím přemodelováváním tváře. Vycházím z vlivu života na fyzickou stránku člověka, kdy se každému jedinci jinak během stárnutí formuje obličej od vrásek přes celkový charakter tváře. Tyto vrásky pak aplikuji na můj autoportrét. Vybrala jsem si hned několik typů lidí s cílem vysledovat, jak bych vypadala, pokud bych se rozhodla jít v životě jinou cestou. Je to např. žena v domácnosti, vražedkyně, politička, jeptiška a umělkyně.
Prožitek ve výtvarném díle a v galerijním prostoru
Havránková, Simona ; Pfeiffer, Jan (vedoucí práce) ; Francová, Sylva (oponent)
Teoretická část práce se skládá ze tří vzájemně provázaných oblastí. Patří mezi ně výstavní prostor, výstava jako médium a kurátorství. Součástí zvolených témat je představení vývoje výstavního prostoru. Dále se práce zabývá faktory, které proměňují celkový zážitek z návštěvy nebo ovlivňují divákův prožitek z vystaveného díla. Kapitola výstavy v roli zprostředkovatele předkládá nejčastější příčiny odmítavého postoje veřejnosti. Ve třetí části je zpracováno kurátorství, kde jsou představeny pozice kurátora. Součástí praktické části je návrh na různá řešení instalace v prostoru a nabízí návrhy, jak propojit výstavní prostor s uměleckými díly. Ve spojení s řešenou problematikou odpojení široké veřejnosti od umění se práce dále zabývá tvorbou jako formou zážitku. Cílem bylo navrhnout možné řešení, které by skrze galerijní edukaci mohlo napomoci k lepším vztahům mezi veřejností, galerií a současným uměním. Praktická část dále obsahuje autorský projekt, ve kterém je vytvořen návrh kurátorské koncepce, ke které jsou v didaktické části navrženy tematické řady. Podstatou všech zvolených témat bylo nacházet souvislosti v různých oblastech týkajících se umění a uvažovat o výstavě více pedagogicky. Prvek, který propojuje jednotlivé části bakalářské práce je prožitek diváka. Cíl práce by se dal shrnout jako...
Umělkyně ve výtvarném světě v druhé polovině 20. století a v současnosti.
DAVÍDKOVÁ, Klára
Diplomová práce s názvem "Umělkyně ve výtvarném světě v druhé polovině 20. století a v současnosti." sestává ze dvou částí - teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá rolí žen umělkyň ve výtvarném umění v druhé polovině 20. století a v současnosti. V souvislosti s tím přibližuje život a tvorbu vybraných umělkyň a poukazuje na jejich postavení v umělecké sféře v kontextu doby. Praktická část diplomové práce navazuje na část teoretickou. Obsahuje realizaci volné grafické tvorby za pomocí fotografie s názvem "Dokonalost v nedokonalostech".
Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána
Janů, Mojmír ; Hanuš, Jiří (vedoucí práce) ; Šindelová, Jana (oponent)
NÁZEV: Architektura a prostor: V práci Ing. arch. Petra Fabiána AUTOR: Mojmír Janů KATEDRA (ÚSTAV): Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Jiří Hanuš ABSTRAKT: Záměrem této bakalářské práce je představit architekturu od jejího vzniku jako určitý umělecký styl a architekturu v práci Ing. arch. Petra Fabiána, který patřil mezi nejvýznamnější architekty, kteří se zabývali revitalizacemi, rekonstrukcemi a opravami historických staveb na území České republiky, především na území Olomouckého kraje, a zde převážně ve městech Olomouc, Šumperk a Zábřeh. Pro většinu populace je architektura pouze běžnou součástí všedního života, kdy hodnotí stavby pouze z pohledu, zda se jim líbí či nikoli. Pro zasvěcenou část veřejnosti architektura Ing. arch. Petra Fabiána plnohodnotně naplňuje představy uměleckého díla, která se odráží v jeho práci. Petr Fabián byl ve své práci vytrvalý, odhodlaný a po teoretické části vzdělán, kdy zúročil své vědomosti, které nabyl při studiu na Fakultě architektury VÚT v Brně pod vedením prof. Heleny Zemánkové. Ve své práci vynikal i uměleckým cítěním, které se odráží při realizaci projektů, které navrhl. Jedním z cílů této bakalářské práce je přiblížit architekturu jako umělecký a filozofický fenomén v současnosti, ale i minulosti. Část práce je věnována proměnám...
Autoportrét a sebereflexe. Autopotrét jako artefiletický prostředek v pedagogické praxi
Šuková, Petra ; Čech, Viktor (vedoucí práce) ; Daniel, Ladislav (oponent)
Obsahem bakalářské práce je zkoumání autoportrétů z hlediska vyjádření sebereflexe role ve společnosti. Pohled do dějin umění a geneze postavení umělců, která se promítala do portrétování sebe samých. Srovnání se současným chápáním umělcovy role v dnešním světě. Vliv rozvoje psychologie osobnosti na sebereflexi ve vlastní tvorbě. Aplikace autoportrétu jako artefiletického prostředku v pedagogické praxi.
Současné trojdimenzionální umění v Ulaanbaataru v širších souvislostech umělecké scény
Miškaňová, Ľudmila ; Oberfalzerová, Alena (vedoucí práce) ; Zikmundová, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá systematickým popisem současného trojdimenzionálního umění v Ulaanbaataru a zaměřuje se na sochařství a instalace. Nejprve stručně popisuje historii mongolského sochařství. Následující kapitola popisuje výtvarnou scénu v Ulaanbaataru prostřednictvím vybraných uměleckých osobností. Zobrazují hlavní náměty a způsoby tvorby současných děl. Závěr práce shrnuje základní rysy současného trojdimenzionálního umění, vlivy které na něj působí a tendence jeho vývoje. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku
Kušiaková, Anna ; Sládková, Hana (vedoucí práce) ; Ježková, Tereza (oponent)
Bakalářská práce "Mediální obraz Davida Černého a jeho tvorby v českém tisku" se snaží zachytit mediální obraz současného českého kontroverzního umělce ve vybraných periodikách, tvořený jak samotnými médii, tak i jeho osobou. Pro konkrétní zdokumentování obrazu, jeho proměn a vývoje a zároveň načrtnutí vývoje samotných periodik byla vybrána dvě období; pětileté rozmezí před přelomem milénia (1996-2000) a stejně dlouhé období po přelomu tisíciletí (2006-2010), periodika byla vybírána mezi nejčtenějšími deníky (MF DNES, Lidové noviny, Hospodářské noviny a Blesk) a týdeníky (Reflex, Respekt a Týden). V první části práce je načrtnut životopis Davida Černého a jeho tvorba, stejně jako některé vývojové tendence médií po roce 1989. Cílem druhé části práce je zaměřit se na konkrétní období a osobnost ve sledovaných titulech a z nalezených článků se pokusit zachytit mediální obraz Davida Černého a popsat, jak se proměňoval, jak se měnil projev sledovaného umělce a k jakým změnám docházelo u tištěných médií. David Černý je významným českým umělcem a vzhledem k tomu, že se nevyskytuje příliš ucelených publikací, věnujících se blíže jeho kontroverzní osobě a dílu, ráda bych touto prací přispěla ke zkompletování života a díla tohoto umělce, jehož neoddělitelnou součástí jsou právě média.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.